Holiday trip to Langkawi -1


                                                     Trip to Lafarge Cement Langkawi 


First time to langkawi memang tersangat teruja..Dua hari di johor aku buat local trip dari nilai to pengerang dari pengerang ke tanjung langsat dan dari tanjung lang ke pengerang sekali lagi baru balik ke berjaya park.teruja sangat nak ke langkawi sampai berjaya park dalam jam 8 mlm trus naik counterweight ngan out rigger plate yang ber tan dalam 40 tan.

  Kobelco 7055 one set 
              
Ok jugak dapat jugak aku tidor semasa dari johor untuk bekalan malam nanti.Assistance aku drive daaa.Sampai terus isi dan aku balik umah jumpa anak bini kejap..dah 2 ari x jumpa dia org..rindu weh...Lebih kurang jam 10 aku gerak dari berjaya park menuju ke kuala kedah.Terasa jauhnya bila malam semakin memasuki jam 12 pagi aku sudah masok tanjung malim...berenti sebentar di hentian behrang sejukkan tayar dan menjadi tugas assistance aku untuk check tu semua..terus lagi aku kayuh tampa henti lagi sampai la di anak bukit jelapang untuk rehat seketika..tengok jam dah masok jam 2 lebih mcm tu.temperature aku sejak dua tiga ari x berapa baik..selalu bleh cecah 80 lebih risau pun ada perjalan jauh lagi nie.Terus jalan sudahtol juru dalam jam 3.30 pagi..terus isikan minyak kat sebelah tol tu...laju plk rasanya bila makin pagi.badan rasa mcm larat tak larat..tapi ngenangkan nak masok langkawi aku gagahkan lagi lagi pun katanya besok panton jam 8 pagi dah ada...Kayuh terus kayuh sampai la di gurun dalam jam 5 pagi..memang loti depan dah janji nak tunggu kat hentian gurun...masok2 je crane pun ada kat situ...aduh lega la ingatkan dia dh sampai kat jetty sana..apa lagi terus masok kat belakang....tidur.gedang...gedang..terpacak aku bangun ropanya ah weng yang ketuk ajak jalan..dalam jam 6.30 pagi.nampanya semua sudah ready nak ke kuala kedah..Seingat aku nie kali ketiga aku ke jetty kuala kedah dalam 20 tahun..mungkin dah ada perubahan..masing mcm ngigau lagi....aku pecut terus kedepan mendahului yg lain sampai la di tol alor star..Mmg betul semuanya dah berubah..tapia kau sampai jugak kat jety tu dlm jam 8 pagi                                                                                                                                  
aku dan crane 400t dah ready park

fuhhhh samapi jugak tepat masanya...ingatkan terus bleh naik panton..ropanya kena tunggu air pasang pulak..adiiis.aku snap la apa yang dapat ku lihat kat situ
                                     
jambatan yang berada di sebelah kanan jetty kuala kedah 

Air masih lagi belum naik2...adussss la kalu tau semalam tak yah kelam kabut..tapi susah jugak,parking la yang problem..pagi masih kosong lagi tempatnya itu pun dah kira cepat la
                                         
panton yang dah ready tapi air blum naik lagi

makan..minum..makan..minum dalamjam 12 lebih baru la air sudah naik..masing2 dok ready kat lori tunggu arahan nak masok panton sementara kerja2 letak steel palate menggunakan forklift bagi memudah kami naik atas panton...ok sudah ready kata Panjang beri arahan...aku yang mula2 sekali masok atas panton ambil bahagian tepi sebelah kanan sekali....depan belakang..depan belakang sampai la semuanya puas hati
                                                 
penghormatan lori ku yang pertama sekali memasuki panton

Kini semuanya sudah masok atas panton dengan susunan yang menarik jugak la..masing beri komitmen sebab nie kali pertama Trans Elite sewa satu panton ke langkawi untuk buat keja di lafarge cement
                                         
aku dgn ayah pin kedudukan sebelah kanan

azizie dan mat disebelah kiri

pandangan dari atas

Bila semuanya sudah berada di atas panton memang rasa goyang2 bila crane tu kedepan kebelakang bagi membalancekan panton tu supaya memudahkan bila ditarik dari depan..kata tekongnya mesti kena kebelakang sikit seolah2 mcm wheely la..bagi rigger masih lagi ada kejanya iaitu meleasingkan crane tu kiri dan kanan..jadi semuanya sudah selesai..kami snap lagi satu gambar team yang dah agak keletihan dan kebasahan sebab hujan tadi...HOREY MARI SEMUA BERGAMBAR..nanti bersambung la ini cerita holiday trip to langkawi part 2
                                        
one team the Trans Elite manpower

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tips Kerjaya 'Lowboy' Lowloader

The New 7 axle Lowbed by Public Crane